Nr 1(8)2010

W numerze

Magdalena Siwiec, Słowo wstępne

Iwona Puchalska, Improwizacja w perspektywie idei pokrewieństwa sztuk

Anna Opiela, Stendhal i Nerval – między literaturą a muzyką

Andrzej Hejmej, Tekst intermedialny – Arw Stanisława Czycza

Joanna Barska, Clone, czyli Cortázara gry (z) Bachem

Michalina Kmiecik, Pieśni wędrowca Gustawa Mahlera w Miazdze Andrzejewskiego...

Joanna Szewczyk, Pieśń w Baśniach i biografii Hansa Christiana Andersena

Jakub Kornhauser, Gellu Naum: Przewaga kręgów. Kolaż surrealistyczny zamiast poezji

Ewelina Twardoch, Obrazy zaklęte w ruchomych obrazach. O (nieprzelotnym) romansie filmu i malarstwa

Anna Petelenz, Baśń jako niewyczerpane źródło interpretacji filmowych – o nowych wizerunkach Czerwonego Kapturka

Małgorzata Stasiak, Balet w filmie, film w balecie. O inscenizacjach Carmen w reżyserii Carlosa Saury i Matsa Eka

Zuzanna Ossowska, Wesele Igora Strawińskiego jako przestrzeń interferencji sztuk

Anita Bielańska, Między słowem a obrazem. Konformista Alberto Moravii i Bernardo Bertolucciego

Justyna Cierpisz, Literackie inspiracje Tima Burtona

Joanna Malicka, Stopparda zabawy z teatrem i filmem, czyli Rosencranz i Guildenstern w kilku odsłonach

Tomasz Wiśniewski, Postulat ortodoksyjnej dramatologii i co z niego wynika